יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

טיפולים במים  לנשים בתקופת היריון ולידה


טיפול במים מאפשר לאישה ההרה לחוות תחושה של שחרור, חוסר משקל וקלילות תנועה.
בתקופת ההריון, עם גידול המשקל בחלקו הקדמי של הגוף, משתנה היציבה. כפיצוי לכך עשוי להיווצר קער עמוק באזור הגב התחתון היוצר לחץ נוסף על עמוד השדרה, יציבה לקויה והרגשת אי-נוחות.        

היכולת לחוות חוסר משקל בתקופה בה המודעות למשקל גופך גדולה כל כך, מביאה להתמוססות חושית. המים נושאים את משקל גופך ומאפשרים לך לראשונה מנוחה והקלה פיסית. הנשימה מתרחבת ומתרככת, השרירים ומערכת העצבים נרפים. מתוך השקט הזה נעבוד על רצף של תנוחות מתיחות ולחיצות שיחזירו את האורך והגמישות לגופך. התנועות המעגליות האופייניות לטיפול, חום המים והערסול העדין, מעוררים חוויה תוך רחמית ומעצימים את הקשר בינך לבין העובר. זוהי חוויה רגשית מיוחדת במינה.

הטיפול במים הוא חוויה מיוחדת כאשר את ועוברך עטופים יחדיו במים חמימים. האוזניים במים, העניים עצומות, משקל הגוף פוחת והיכולת להתחבר עם תחושת העוברות גדלה ומתעצמת. התנועות המעגליות והאיטיות משולבות במתיחות עדינות, עיסויים ולחיצות נעימות מחזירות לגוף את החיוניות הדרושה להריון בריא ונעים.


הטיפול מתבצע במים המחוממים ל-34.5 מעלות – טמפ' הבטוחה לך ולתינוקך, ומתאפשר מתחילת הטרימסטר השני (חודש רביעי) ועד ליום הלידה. במהלך ההיריון מומלץ להגיע לטיפולי המים באופן קבוע במסגרת סדרת טיפולים. עבודה רציפה במים משפיעה על זרימת הדם, מקלה על כאבי הגב והבצקות ומכינה את הגוף והעובר ללידה תוך דגש על עבודה באזור האגן וחיבור לנשימה.

זוהי דרך נפלאה לתמוך בהריון, הן במישור הפיסי והן במישור הרגשי.

הטיפול מומלץ מאד גם לנשים אחרי לידה ומקל על האם הטריה בהתמודדות עם השינויים הדרמטיים העוברים עליה, גופנית ונפשית כאחד.





אלמנט המים בראיה הסינית

המים עומדים ביסודם העמוק והבסיסי של כל החיים. כל תא בגוף האדם מורכב ברובו מנוזלים. התאים צפים בתוך הנוזל הבין תאי ומקבלים את אספקת האנרגיה והחמצן דרך הדם, שמורכב אף הוא ברובו מנוזלים. לכן, אין פלא שבערך שני שליש מגופנו מורכב ממים. המים משתתפים בתהליכי החיים, כמעט בכל הרמות. הם יכולים לזרום, לחלחל, לחדור, לפרוץ, להמיס, להתאדות, לקפוא וכדומה. בנוסף, הם מקבלים את הצורה של כל כלי שימזגו לתוכו. 
אלמנט המים מסמל אחסון, אגירה, המתנה ופאסיביות כלפי חוץ, אך המון פעילות המתנהלת במעמקים. 
אלמנט המים מאפיין סיומו של תהליך ומזוהה יותר מכל עם תקופת החורף. זוהי תקופה המתאפיינת בדואליות: מצד אחד זמן של המתנה אחסון ואגירה, ומצד שני תחילתה של תנועה. 
כוחם של המים נובע מהיותם "תמצית החיים", נקודת המוצא הבסיס והמקור, הפוטנציאל הממתין לצאת ולפרוץ אל העולם. זהו הדחף להתפתח ולהגיע למימוש עצמי.
אלמנט המים קשור לכליות ובת זוגן שלפוחית השתן אשר שולטים על משק המים בגוף. הכליות מכילות בתוכן את החומר הבסיסי, המהווה מקור לאנרגיית החיים (ג'ינג). איבר החישה שאליו משוייך אלמנט זה הוא האוזניים, מה גם  שהצורה של הכליות עצמן דומות לצורה של האוזניים. הרגש המשוייך לאלמנט המים הוא הפחד. הטעם המשוייך לאלמנט זה הוא מלוח, שזה הטעם של הדמעות., והקול המשוייך לאלמנט זה הוא בכי. הצבע הקשור לאלמנט המים הינו שחור/כחול.


סרטון טיפול הריון:


ניתן לרכוש שוברי מתנה דרך האתר האישי שלי: www.ronileef.co.il

שוברים לדוגמא: 


 לכל התייעצות נוספת ניתן לפנות אלי למייל האישי שלי: ronileef@gmail.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה